Review De verrader van Elmhudde van Ton Theunis

Review De verrader van Elmhudde van Ton Theunis, deel 2 van de Witchworld legende. Vorige week konden jullie lezen over hoe je meer sfeer in huis kunt creëren. Deze week lezen jullie mijn beknopte review over De verrader van Elmhudde.

Vandaag mijn review De verrader van Elmhudde van Ton Theunis. Zeker een jaar heb ik naar dit boek uitgekeken omdat deel 1 zo spannend was dat ik het liefst deel 2 gelijk er achteraan gelezen zou hebben. Dus na een jaar wachten was deel 2 erg welkom. Deze reeks boeken gaat over de legende van Witchworld. Een nu nog niet bestaand themapark wat in de toekomst in Almere gaat komen in het nu nog lege kasteel langs de A6. Tenminste als ze alles financieel gezien voor elkaar krijgen. Maar voor zo ver ik weet, zijn ze daar al een heel eind mee.

Deel 2 van het boek gaat over: Elaine van Berlichem heeft een vreselijk offer moeten brengen om haar vader en haar vrienden te redden uit de handen van een meedogenloze vrouw. Ontsnappen uit haar onzalige lot lijkt onmogelijk. Haar vrienden gaan tot het uiterste om haar te bevrijden, maar is ieders motief wel zo oprecht? En wat heeft de trol Toerio op zijn geweten dat iedereen hem zo vreselijk haat? Tijdens de zoektocht naar Elaines redding blijkt al snel dat ook anderen belangen hebben die door haar aanwezigheid in het gedrang komen. Om haar heen wordt een web van hele leugens en halve waarheden gesponnen, waarmee Elaine opnieuw in levensgevaarlijke situaties belandt.

In deel 1 lees je natuurlijk het begin van dit verhaal. Met dit boek is Ton er wederom in geslaagd om weer een héél spannend boek te schrijven. Het is weer een boek die je het liefst in 1x uit wilt lezen en deel 3 gelijk er achteraan. Maar helaas, deel 3 komt pas volgend jaar oktober uit! Wel weer iets om mezelf enorm op te verheugen. Ik kan nu al niet wachten!

Kennen jullie deze boekenreeks al? Zo ja wat vindt je ervan en zo niet, zou jij deze serie ook willen gaan lezen?